Alla inlägg under oktober 2011

Av Ella - 2 oktober 2011 22:26


Jag har funderat mycket på hur man på bästa sätt tar hand om sin människa .

Vad ska hon äta ?

Hur mycket ska hon röra på sig ?

Har hon för högt hull ?


Kom fram till följande svar :


Något annat än idag .

Mycket , mycket mer !

Absolut !


Insåg att något måste göras . Men vad ?

Jag la mig i soffan och funderade . Och kom fram till the solution  of the problem !


Hon ska motioneras och jag ska få ner henne i lägre hull . NU !


Lockade ut henne på en promenad INNAN frukost .

Drog med henne mycket längre ut i skogen  än hon tänkt . Upp på ett berg , klättra , hoppa .


På vägen ner , när hon var rejält hungrig la jag in stöten .

Hittade ett underbart renkadaver att rulla mig i !

Oj , vad jag rullade och gned .

 Gudrun stod och skrek : Flytta dig mamma ! Jag vill också !

Men jag visste att jag måste jobba snabbt . Ungen får testa nästa gång . Nu var det i hälsans tecken !


Hann precis bli färdig när D G kom rusande  .

Jo - jag fick henne att springa också  !

Sen studsade jag hemåt . Stolt .

De andra fyrbeningarna i familjen var gröna av avund över min doft . D G var också grön - men jag tror inte det var av samma anledning .

När vi kom hem var hon tvungen att duscha mig . Luta sig nära , nära för att komma åt . Schamponera in mig och riktigt umgås med min parfym .


Sen var det dags för hennes , vid det här laget ganska sena , frukost .


Tror ni hon åt något ?????

Av Ella - 2 oktober 2011 22:10


Visst är det underbart med barn !

De är framtidens hopp . Löftet om allt som ska komma .

De för mina gener vidare .

Alla mina formidabla sidor kommer att leva vidare . Senare kanske genom deras barn .


Ta t.ex min dotter Gudrun .Hon som har stannat hemma . Vägrade att flytta när de andra tog sina nallar och reste iväg . 

( Eller  var det så att ingen ville ha henne  ? )

 

Hon , detta underverk , är konstnärligt lagd .


  


Igår var vi ute i skogen . Hon fick syn på en alldeles vanlig vattenspegel . Genast vaknade hennes kreativa sida - och hon skred till verket .



 

Åh , huru stolt kände jag mig icke  i mitt ömma modershjärta ??

Att se min avkomma SKAPA . På en så hög nivå !

Det är få förunnat att uppleva något sådant .

Att se hur hon förvandlade denna vanliga , alldagliga vattenspegel till ett stort , unikt konstverk !


Och jag är generös :

 Varsågoda !

Se och njut .

 

Made  by  Gudrun .

Ovido - Quiz & Flashcards