Direktlänk till inlägg 3 maj 2009

CCCR = Jag !

Av Ella - 3 maj 2009 12:32

Nu blev ni allt fundersamma , va ?

Vad har den vackra Ella fått för ny titel ?

Jo :

Certifierad  CurlyCoated  Retriever !

 Jag var nämligen på utställning igår och - som sig bör - så fick jag mitt andra Cert !

Tämligen självklart  om ni frågar mig....


En mycket klok och välutbildad domare kände , klämde och tittade . Även hon hade en viss förkärlek för tandläkarleken (  Vad är det med människor & tänder ? ) men man får väl stå ut .

Lite spring  runt , lite mer spring runt ( Hon kunde väl inte se sig mätt  ) och lite spring fram och tillbaka . Sen var det klart .


Måste medge att jag är  lite stolt !


Men jag började fundera : hur skulle det vara om domaren hade tittat på Den Gudomliga istället ?

HUUGA !!

Jag menar - hennes  rörelse . Och hennes hull .


Hennes kritik hade kunnat se ut så här :


" Medelålders tik  i makabert tillstånd . Bäst-för-datum på väg att gå ut .Något högt hull och alltför slapp.  För mycket tyngd bak . Bra struktur på håret . För dagen något haltande gång . Ger ett trött och slitet intryck .Trevligt temperament . Väldigt väl visad ! "


Men  utställning är ju inte allt ! Den Gudomliga har ett  härligt temperament , hon hittar på många roliga saker och delar ofta med sig

t.ex av köttbullar . Hon är mjuk att ligga på ( Hullet ! ) och snarkar så sött .

Jag skulle inte byta bort henne !







 
 
Den stolta uppfödaren

Den stolta uppfödaren

3 maj 2009 14:11

Jaa..håller ju HELT med domaren som hade den goda smaken att ge dig ditt andra cert... Var nu rädd om "den gudomliga" och låt henne åtminstone TRO att det är hon som styr och ställer så ska du se att det blir fler köttbullar framöver... ;-)

http://www.vilsans.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ella - 30 mars 2012 19:39


    Woow !  Jag har fått en ny kompis ! Träffade henne  ( Joo - det var nog en HON eftersom hon var så trevlig )  i stugan sist vi var där .   Hon var så söööt ! Sprang som en liten pil över snön . Fort fort . Hennes små ben var som m...

Av Ella - 25 februari 2012 12:25

  Jaha . Så har det hänt igen . En tronarvinge är född . Trevligt i och för sig . Men varför denna cirkus ? Det händer ju så ofta !   Jag t.ex ( ett alldeles utmärkt exempel )  födde ju fram en hel hög förra året .  Men blev det ett sån...

Av Ella - 11 februari 2012 13:30


    Det är väldigt viktigt att aktivera sin människa . Om man inte gör det blir de slöa , slappa och likgiltiga . Och feta . De kan också visa upp beteendestörningar som agressivitet , nervositet , depression o.s.v Satt och tänkte på det igår...

Av Ella - 24 december 2011 20:17


          Så här i juletid kan man bli lite i hatten .   God Jul allihopa !   ...

Av Ella - 11 december 2011 18:27

  Jaha , så får jag äntligen låna bloggen . Av min ömma moder . Brunetten . Själv är jag svart som natten . " Som synden " säger min mamma . Fattar inte vad hon menar . Vad är synd ? Kan man äta det ? Nåja , Om jag är som den så smakar den...

Ovido - Quiz & Flashcards