Direktlänk till inlägg 17 oktober 2009

Tankeläsare ...?

Av Ella - 17 oktober 2009 16:24

  



Idag har jag varit hos veterinären .

 JA - jag VET . Man brukar inte gå dit på en lördag . Och inte när man är helt frisk . Som jag .

Men  i alla fall .


Det var en annan kvinna där . Jag har träffat henne en gång tidigare - för ett år sen ungefär .

Jag har funderat mycket på vad hon är för en figur . Hon beter sig ganska konstigt .


Men nu har jag kommit på det : Hon är en TANKELÄSARE !


Ni har väl hört talas om såna ? Som liksom kan kika in i ens huvud och SE vad man tänker .

Lite läskigt om man inte är beredd . Jag menar - man kan ju faktiskt tänka vad som helst just när hon tittar in .


Denhär tankeläsaren ( eller heter det tankeläsarinnan ? ) tittade inte in genom öronen som man kan tro .

Nej hon kikade genom mina ögon .

Först släckte hon alla lampor i taket . Antagligen för att hon skulle kunna koncentrera sig bättre .

Då knep jag ihop !

Alltså inte ögonen  , utan tankarna . Här skulle inte läsas nåt !


Sen tog hon fram en konstig lampa för att bättre se inuti mitt huvud .

Och jag knep !


Hon lyste och lyste . Men jag tänkte ingenting . He He !


 Men av någon anledning så blev hon jättenöjd ändå .

Tydligen så låg det någon gammal tanke och skräpade där inne . Och inte vilken tanke som helst.....


Hon sa nämligen att det var OK  och att det  bara var att skaffa valpar .


Herre Moses - det var väl inte DEN tanken hon såg.........!?!










 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ella - 30 mars 2012 19:39


    Woow !  Jag har fått en ny kompis ! Träffade henne  ( Joo - det var nog en HON eftersom hon var så trevlig )  i stugan sist vi var där .   Hon var så söööt ! Sprang som en liten pil över snön . Fort fort . Hennes små ben var som m...

Av Ella - 25 februari 2012 12:25

  Jaha . Så har det hänt igen . En tronarvinge är född . Trevligt i och för sig . Men varför denna cirkus ? Det händer ju så ofta !   Jag t.ex ( ett alldeles utmärkt exempel )  födde ju fram en hel hög förra året .  Men blev det ett sån...

Av Ella - 11 februari 2012 13:30


    Det är väldigt viktigt att aktivera sin människa . Om man inte gör det blir de slöa , slappa och likgiltiga . Och feta . De kan också visa upp beteendestörningar som agressivitet , nervositet , depression o.s.v Satt och tänkte på det igår...

Av Ella - 24 december 2011 20:17


          Så här i juletid kan man bli lite i hatten .   God Jul allihopa !   ...

Av Ella - 11 december 2011 18:27

  Jaha , så får jag äntligen låna bloggen . Av min ömma moder . Brunetten . Själv är jag svart som natten . " Som synden " säger min mamma . Fattar inte vad hon menar . Vad är synd ? Kan man äta det ? Nåja , Om jag är som den så smakar den...

Ovido - Quiz & Flashcards