Alla inlägg den 10 juni 2009

Av Ella - 10 juni 2009 17:25

 Nu har Den Gudomliga hämtat sig så pass att hon orkar skriva åt mig igen . Hon har ganska ( ! ) dålig fysik och blir fort trött och sen tar det en

e-v-i-g-h-e-t  innan hon är tillbaks på banan igen . Men , men....


Jag har alltså varit på Semester .


Semester  är , för den som inte vet det , något väldigt trevligt .

Det betyder att man inte är ledig ,man får jobba tills man nästan svimmar - helst i flera dagar .  Man kan bli både lerig  och blöt . Helt underbart !


Men på vägen till Semestern så stannade vi till på ett mycket märkligt ställe . Bilderna  i mitt tidigare inlägg - på de konstiga djuren - talar  väl sitt eget språk . Den stora vita , långhåriga saken  som ilsket stirrar in i kameran var  inget gosedjur precis . Jag listade ut att han är släkt med Dalai  ( de har samma efternamn ) men de har  VÄLDIGT olika livsfilosofi !  Här var det inte något snack om antivåld  - hans blickar hade kunnat döda . Så jag gjorde mig ganska liten när jag smög förbi honom . Av någon märklig anledning trodde han att jag var intresserad av hans honor . Bläää !


Men sen .

Sen for vi till  Curlyland .

Den mest fantastiska platsen på jorden .

Alla såg ut som jag !

En del bruna , en del svarta - men alla var krulliga . Inga slätpälsade stackare här inte . 

( Fast jag såg faktiskt två stycken som var annorlunda - men de var väl turister . )

Jag och de andra aristokraterna    for iväg ut i skogen och började semestra allt vad vi orkade . I varje buske , på varje myrplätt , i varje lerhål fanns det en Curly . Woow !

Snacka om Hallelujah-moment .

Vilken fröjd att få omge sig med andra med samma fina anor , vanor  och fostran som jag !

Det som var lite konstigt var att deras människor också hade en väldig förkärlek för att sitta och dricka kaffe och prata . Tror vi ska bilda en klubb för att hjälpas åt med att arbeta bort såna ovanor .

 Det blev två  underbara Semesterdagar . Jag var alldeles slut  !

Leran hade bildat ett skönt pansar under magen , tungan  hade flåsats ut till en imponerande längd . Jag hade simmat , hoppat , gallopperat , hämtat

både dummies och en och annan fågel .

Och ni skulle ha sett mina svanhopp ! 

 Ella Williams - konstsimmerskan .

Suck !


Just nu ligger jag och drömmer mig tillbaks till detta underbara ställe .

Undrar  hur sommaren kommer att se ut .

Blir det mån tro någon mer  Semester ?







Av Ella - 10 juni 2009 07:32

Här får ni se några bilder från min semester .

Konstigt ställe  med konstiga djur .

Ovido - Quiz & Flashcards