Direktlänk till inlägg 24 februari 2010

ARG !!

Av Ella - 24 februari 2010 11:07

 



Nu är jag less !

 

På kylan .

- 34 grader och en stilla bris .

 

Fast egentligen är det inte vädret  som är problemet - utan människorna .

 

Det blir alldeles för korta  nu-ska-jag-rusa-runt-som-en-galning-promenader  och  inga skidturer alls .

 

Och vad gör de ?????

Joo - det värsta av allt ! - de sätter på mig ett  TÄCKE !!

 

Så förnedrande ! Vad tror de att jag är ?

En dvärghund ????

 

Att Miss Decibel har kläder på sig , det är helt OK . Hon ÄR ju faktiskt liten  ( Men säg det inte åt henne ! ) .

Men jag och Farfar !

 

Det går ju an när vi är ute på kvällen i mörkret . Då syns vi inte så bra . Men på dan...

 

Tror ni Den Gudomliga har valt en diskret färg ?

T.ex vitt nu på vintern .

Nää - illrött ska det vara !

 

Men jag måste erkänna en sak . Imorse var det faktiskt riktigt skönt . Vi fick kramp i tassarna några gånger  men det var varmt om magen och ryggen . Och faktiskt ganska skönt när man vant sig . Och snyggt .

Men det skulle jag ju ALDRIG erkänna för Den Gudomliga .












 
 
Ingen bild

Ingela Lindberg

25 februari 2010 22:40

Jag tycker då att du är väääldigt snygg i det täcket!

 
Ingen bild

Zelma

26 februari 2010 18:10

Himla snyggt täcke! Min Matte envisas med att sätta på mig en löjlig reflexväst varje kväll när vi ska ut. Har gått så långt att jag inte vill gå ut på kvällarna längre, utan gömmer mig bakom soffan. När hon sen tar på mig västen lägger jag mig ner för att hon inte ska komma åt att spänna fast den.
Jag längtar till sommaren och ljuset...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ella - 30 mars 2012 19:39


    Woow !  Jag har fått en ny kompis ! Träffade henne  ( Joo - det var nog en HON eftersom hon var så trevlig )  i stugan sist vi var där .   Hon var så söööt ! Sprang som en liten pil över snön . Fort fort . Hennes små ben var som m...

Av Ella - 25 februari 2012 12:25

  Jaha . Så har det hänt igen . En tronarvinge är född . Trevligt i och för sig . Men varför denna cirkus ? Det händer ju så ofta !   Jag t.ex ( ett alldeles utmärkt exempel )  födde ju fram en hel hög förra året .  Men blev det ett sån...

Av Ella - 11 februari 2012 13:30


    Det är väldigt viktigt att aktivera sin människa . Om man inte gör det blir de slöa , slappa och likgiltiga . Och feta . De kan också visa upp beteendestörningar som agressivitet , nervositet , depression o.s.v Satt och tänkte på det igår...

Av Ella - 24 december 2011 20:17


          Så här i juletid kan man bli lite i hatten .   God Jul allihopa !   ...

Av Ella - 11 december 2011 18:27

  Jaha , så får jag äntligen låna bloggen . Av min ömma moder . Brunetten . Själv är jag svart som natten . " Som synden " säger min mamma . Fattar inte vad hon menar . Vad är synd ? Kan man äta det ? Nåja , Om jag är som den så smakar den...

Ovido - Quiz & Flashcards