Direktlänk till inlägg 25 juli 2010

Min människa - en VVS ( A ) !

Av Ella - 25 juli 2010 16:08

  


    



Äntligen !

 

Oj , vad jag har längtat . Och nu är den äntligen här .

Den första riktiga sommardagen !

Med det perfekta vädret  : 13 grader svalt och regn .


Tidigare har det varit varmt och soligt . Torrt . Inga lerdiken att tala om . Inget plaskvått gräs som smaskar mot kroppen .

Men nu.....


Och det var då jag insåg vilken tur jag haft . Min människa , Den Gudomliga , är en VVS .


Inte alla har en sån tur .


Hon ger sig gärna ut i finvädret . Nästan alla andra i Byn  var någon annanstans . Var ?


Alldeles tomt ute - nästan bara vi . T.o.m Farfar  var på alerten idag . Sprang riktigt fort .

Bara Miss Decibel var missnöjd . Snackade nåt om

 "blöt om magen " , " kalla tassar "   . Hon sa det inte ens med en lycklig röst . Märkligt ...


Men Den Gudomliga !

Hon plaskade på . Hej å hå i vattenpölarna .

Hennes gymnastikskor  var alldeles plaskvåta .

Hennes byxor med ( det är ju FUSK med regnkläder ) .

 

Det var då jag insåg det : jag har dragit en vinstlott !

 

Min människa är en VVS (A ) .

Jag adopterade rätt sort .

Hon är den enda  människan i familjen som är normal  och tar långa promenader i regnet . T.o.m i ösregn .

De andra är nog lite allergiska för vatten . Håller sig gärna inne .

 

Hon fungerar också bra på vintern . När vattnet blivit till snö . Vi är ofta ute  och promenerar när resten av Byn sitter och kurar ( och tjurar ? ) inomhus .

 

Alla kanske inte vet vad VVS (A ) står för ?

 

VattenVandrande Sort ( Arctica ).

 

Det sista  - Arctica - står för hennes snövandrande . Det beror nog på att hon kommer från de arktiska tundrorna . Eller nåt sånt .

 

Nu ligger jag här och hoppas på många fler lika fina dagar . Tillsammans med min  VVS ( A ) .

 

Vad Miss Decibel muttrar om vill jag inte höra .....












 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ella - 30 mars 2012 19:39


    Woow !  Jag har fått en ny kompis ! Träffade henne  ( Joo - det var nog en HON eftersom hon var så trevlig )  i stugan sist vi var där .   Hon var så söööt ! Sprang som en liten pil över snön . Fort fort . Hennes små ben var som m...

Av Ella - 25 februari 2012 12:25

  Jaha . Så har det hänt igen . En tronarvinge är född . Trevligt i och för sig . Men varför denna cirkus ? Det händer ju så ofta !   Jag t.ex ( ett alldeles utmärkt exempel )  födde ju fram en hel hög förra året .  Men blev det ett sån...

Av Ella - 11 februari 2012 13:30


    Det är väldigt viktigt att aktivera sin människa . Om man inte gör det blir de slöa , slappa och likgiltiga . Och feta . De kan också visa upp beteendestörningar som agressivitet , nervositet , depression o.s.v Satt och tänkte på det igår...

Av Ella - 24 december 2011 20:17


          Så här i juletid kan man bli lite i hatten .   God Jul allihopa !   ...

Av Ella - 11 december 2011 18:27

  Jaha , så får jag äntligen låna bloggen . Av min ömma moder . Brunetten . Själv är jag svart som natten . " Som synden " säger min mamma . Fattar inte vad hon menar . Vad är synd ? Kan man äta det ? Nåja , Om jag är som den så smakar den...

Ovido - Quiz & Flashcards