Direktlänk till inlägg 4 oktober 2010

Nya bebisar .

Av Ella - 4 oktober 2010 19:10

  

 

Vi har varit i Stugan .

 

Ett jättetrevligt ställe . Man är ute hela dagen där och helt bombat slut på kvällen .

 

Jag , för min del , brukar ströva omkring på åkern utanför och filosofera över livet . Tänka på alla hål jag har grävt . Alla fåglar jag har burit och alla mackor jag ätit .

Tänka på alla klappar jag fått  och alla snälla ord  de öser över mig .

 

 Så när jag gick där så blev jag lite gråtmild .

Den Gudomliga  - hon är en otrolig människa , tänkte jag . Jag måste på något sätt ge igen all den kärlek ( och mat ) jag får av henne .

 

Och då !

Just då såg jag dem : bebisarna i gräset !

En sån måste jag ge till henne !

 

Jag plockade snabbt upp en  ( Man måste vara snabb . Det var de snabbaste - och sötaste - bebisar jag nånsin sett  )   och  skyndade tillbaka för att bli insläppt  och kunna lägga den lille i Den Gudomligas säng . Som en morgongåva .

 

Men  jag blev stoppad i dörren av  Hanen .

"Vad har du i munnen ? " , sa han .

Jag anade ugglor i mossen så jag knep ihop . HAN skulle inte få den . Den var hennes !

Men eftersom man inte kan knipa hårt över en bebis så fick han ut den .Vad han gjorde med den vet jag inte . Adopterade bort den ?

 

Men skam den som ger sig .

Jag SKA ge en bebis till DG !!

Stoppa mig om du kan .

 

Så jag väntade . Och väntade .

Till slut hade hon vaknat ur sin skönhetssömn . Och hon behöver mycket sån ...

 

När hon kom ut skyndade jag mig iväg och hämtade en till . Liten , varm och mjuk .

Och genast kom min favoritröst :

" Men åh gumman , vad har du i munnen ? Kom får jag se ! "

 

Och jag kom .

 

Och hon såg .

 

Hon blev så glad så hon fick tårar i ögonen .

 

Fööööööööööörsiktigt  - för HON vet hur man handskas med bebisar - tog hon ut den lille ur min mun .

Han gäspade lite och sprattlade med fötterna .

Så sött !

Jag såg minsann hur hon log .

Då skyndade jag mig iväg och hämtade hans brorsa - eller var det kanske syrra ?

 

Samma procedur : Den Gudomliga tog försiktigt hand om bebisen och  gav mig kärleksfulla blickar .

 

Snabbt skyndade jag mig iväg efter fler . Hon har ju ett så stort hjärta så alla får plats !

 

Vi hade ett problem  och det var Miss Decibel .

Hon är ju inte så världsvan  som jag .

Så hon trodde att uttrycket   " så söt så jag kan äta upp dig "   betydde just det .  De fick hålla henne borta från de små och nogsamt förklara vad det betydde . Och hålla i henne hårt .

 

Efter  bebis nummer 5 så blev  nog D.G lite orolig över att jag skulle bli överansträngd  av allt bebisbärande . Då bestämde hon att vi skulle gå iväg på en långpromenad i skogen  " för att Brunetten ska få annat att tänka på " . Vet inte vad hon menade med det , men en promenad är alltid en promenad .

 

Så bebisarna fick flytta ut i diket utanför staketet - bara de inte blir överkörda !

Men hon har nog en plan  . Hon är så klok .

 

Nästa gång vi åker dit ska jag se om jag kan hitta andra , söta små kompisar åt henne . 

 Dessutom kittlar det så skönt på tungar när de sprattlar i munnen .

 

De raringarna !

 

( Jag tror faktiskt att Den Gudomliga känner några släktingar till de övergivna små . Hon pratade om dem : Familjen Näbb Mus . )

 

 

 

 

 

 

 
 
Birgitta Isacsson

Birgitta Isacsson

5 oktober 2010 12:36

Hej Ella!
Vilken trevlig blogg du har! Välskriven och underhållande. Dessutom med en massa fina bilder. Och farfars skriverier var också intressanta, så honom borde du låna ut tangentbordet åt fler gånger. :o)
Helt klart en av de bästa bloggar jag har besökt, så här tittar jag in fler gånger!
Ha det bra! Pussar på nosen och hälsningar till Den Gudomliga!
Birgitta

http://kirunabilderlapplandfoton.se

 
Malin Golve

Malin Golve

22 februari 2011 10:19

Du skulle skriva barnböcker? Helt klockrent beskrivet ur hundens perspektiv och hur gullig var inte just denna historia *smile*

http://www.malingolve.se

Ella

23 februari 2011 18:24

Hm...
Ingen dum ide' .

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ella - 30 mars 2012 19:39


    Woow !  Jag har fått en ny kompis ! Träffade henne  ( Joo - det var nog en HON eftersom hon var så trevlig )  i stugan sist vi var där .   Hon var så söööt ! Sprang som en liten pil över snön . Fort fort . Hennes små ben var som m...

Av Ella - 25 februari 2012 12:25

  Jaha . Så har det hänt igen . En tronarvinge är född . Trevligt i och för sig . Men varför denna cirkus ? Det händer ju så ofta !   Jag t.ex ( ett alldeles utmärkt exempel )  födde ju fram en hel hög förra året .  Men blev det ett sån...

Av Ella - 11 februari 2012 13:30


    Det är väldigt viktigt att aktivera sin människa . Om man inte gör det blir de slöa , slappa och likgiltiga . Och feta . De kan också visa upp beteendestörningar som agressivitet , nervositet , depression o.s.v Satt och tänkte på det igår...

Av Ella - 24 december 2011 20:17


          Så här i juletid kan man bli lite i hatten .   God Jul allihopa !   ...

Av Ella - 11 december 2011 18:27

  Jaha , så får jag äntligen låna bloggen . Av min ömma moder . Brunetten . Själv är jag svart som natten . " Som synden " säger min mamma . Fattar inte vad hon menar . Vad är synd ? Kan man äta det ? Nåja , Om jag är som den så smakar den...

Ovido - Quiz & Flashcards