Alla inlägg den 26 november 2010

Av Ella - 26 november 2010 22:03

 

Jag har fått ett nytt uppdrag . Jag upptäckte det imorse .

 

Som vanligt rastade vi Den Gudomliga tidigt , tidigt på morgonen .Hon är ganska ( Ha ! ) seg och lite vinglig när hon stapplar efter mig  i snön på åkern i mörkret . Men imorse var hon värre än vanligt . Eländes elände .

 

Farfar hummade på som vanligt  i sin  något sävliga takt och Miss Decibel stannade ideligen upp och sa .

" Vänd ! Jag vill hem . Det är KALLT ! "

 

Vad är detta för vrak jag får dras med varje morgon ???

Hur har det blivit så illa ?

Vad har gått fel i evolutionen  , just i min flock ?

 

Tänk tänk .

 

Aha ! Jag kom på det !

 

Här ska VISAS !

 

Visa hur underbart det är med snö !

Visa hur underbart det är med kyla !

Kolsvarta morgnar !

Bitande nordanvind som får hjälp av  den öppna älven !

 

Så jag tog sats :

flöööööööööööööööööööööööööög ut över åkern ,

flaxade med öronen , skuttade upp och ner i den ljuvliga snön ,

varv efter varv runt min nu något förvirrade flock .

 

Helt plötsligt såg jag det - en ny glimt i ögonen på dem .

Farfar började  springa , Miss Decibel slutade gnälla och Den Gudomliga  LOG .

 

Det var då jag insåg det !

De behöver en . Och de har just fått en .

 

En hälsocoach !

 

Jag , Ella  Hälsocoach .

 

Jag tar mitt uppdrag på stort allvar . Vet att jag gör en livsavgörande insats .

 

I vår flock får vi inte energin från ett elverk .

 

Vi får den från ett Ellaverk .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards