Direktlänk till inlägg 26 maj 2009

GÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄSP !

Av Ella - 26 maj 2009 21:22


OJ - vilken helg !

Jag är fortfarande trött . Lite bäng i huvet .


Men vilken action det var . WOOW ! 

 ( Eller VOV som vi brukar säga i mina kretsar . )


Det blev inte riktigt som jag hade tänkt .

Jag VAR tvungen att vänta på kommando .

Jag FICK INTE rusa ut direkt .

 Jag MÅSTE låta de andra hundarna hämta dummies . Det var faktiskt det värsta . Jag menar - jag visste ju var alla hade landat . Alla . Båda dagarna .


 Men å andra sidan :

Jag FICK hämta .

Jag FICK  springa - fort , fort !!

Jag  FICK tänka .

Jag FICK använda nosen , ögonen och minnet .

Jag FICK beröm av  Den Mest Gudomliga Av Dem Alla  !

Jag fick dessutom en hel del köttbullar ....


Visserligen tyckte den Gudomliga att jag kunde ta det lite lugnare . Men å andra sidan - Vad förstår hon ?  En människa .


Första dagen höll vi på till halv 6 på kvällen . Lite trist tyckte jag .

Att sluta när man precis blivit uppvärmd alltså  !

När jag var i bäst form .

Men människorna  ( och de andra hundarna med för den delen ) såg lite trötta och slokörade ut . Så då for vi iväg till Lilla Huset På Prärien för att sova .  ( Det var faktiskt ganska skönt . )


Den Gudomliga och Den Hungriga somnade  FORT . De snarkade lite för mycket . Men de hade väl tagit ut sig . För få kaffepauser . De åt inte lika många bullar som de brukar när vi är ute och tränar . Led väl av bullbrist .


Andra dagen var vi utvilade och jag var LADDAD !

Nu bytte vi område och det blev lite jobbigt . Jag var tvungen att hålla reda på både min grupp  och gruppen som var  LÅNGT borta och jobbade där jag varit dagen innan .

Ett tufft jobb för en tuff tjej  !

Den Gudomliga sa att de i den andra gruppen klarade sig utan min hjälp -


------------------------------------------------------------------------ ! ! ? !


Ibland kommer det MÅNGA dumheter ur hennes mun .


Snart ska vi på kurs igen .

Då hoppas jag att det bara är jag och Den Gudomliga  , 2 instruktörer , 2 apportkastare och massvis med dummies .

Som   bara jag får hämta .

Hela dagarna .

Hoppet är det sista som överger en .


Fram till dess ska jag försöka få lite pli på Den Gudomliga . Så hon inte säger så konstiga saker ...







 
 
Ingen bild

Ulrika

27 maj 2009 19:58

Jag vet inte om det är för att du är brun som jag tycker om dig Ellan, eller så är det någonting annat=) Du kanske påminner mig om någon jag känner väl=) Dröm på du. Dröm på.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ella - 30 mars 2012 19:39


    Woow !  Jag har fått en ny kompis ! Träffade henne  ( Joo - det var nog en HON eftersom hon var så trevlig )  i stugan sist vi var där .   Hon var så söööt ! Sprang som en liten pil över snön . Fort fort . Hennes små ben var som m...

Av Ella - 25 februari 2012 12:25

  Jaha . Så har det hänt igen . En tronarvinge är född . Trevligt i och för sig . Men varför denna cirkus ? Det händer ju så ofta !   Jag t.ex ( ett alldeles utmärkt exempel )  födde ju fram en hel hög förra året .  Men blev det ett sån...

Av Ella - 11 februari 2012 13:30


    Det är väldigt viktigt att aktivera sin människa . Om man inte gör det blir de slöa , slappa och likgiltiga . Och feta . De kan också visa upp beteendestörningar som agressivitet , nervositet , depression o.s.v Satt och tänkte på det igår...

Av Ella - 24 december 2011 20:17


          Så här i juletid kan man bli lite i hatten .   God Jul allihopa !   ...

Av Ella - 11 december 2011 18:27

  Jaha , så får jag äntligen låna bloggen . Av min ömma moder . Brunetten . Själv är jag svart som natten . " Som synden " säger min mamma . Fattar inte vad hon menar . Vad är synd ? Kan man äta det ? Nåja , Om jag är som den så smakar den...

Ovido - Quiz & Flashcards