Alla inlägg under maj 2009

Av Ella - 15 maj 2009 12:45

 Jag har en ny fundering som sökt sig in i min filosofiska hjärna .


Hur kommer det sig att människor som kan så många konstiga saker inte förstår det mest elementära i tillvaron ?


Ta det här med Knipan  t.ex . Alla vi intelligenta fågelhundar vet ju varför den heter just   Knipa .

Joo - det är  för att det är precis det man ska göra med den . Knipa den .


Varje morgon när vi går  vår morgonpromenad  bredvid Älven så försöker jag tala om det för Den Gudomliga .  Många  gånger . Tydligt .

Fattar hon ?

Icke .

Hon kommer med den där tråkiga kommentaren som jag   ofta  hör  :

"Låt den vara ".


Men jag ger inte upp . Imorgon är en ny dag . Med en ny morgon . Med samma Knipa  som ligger och guppar i älven . Kanske tillsammans med sin kusin .

Och då kanske......





Av Ella - 14 maj 2009 21:18


Nu har vi tränat igen  - jag , Svarta Snabba , Den Gudomliga och Den Hungriga .

På att  inte ta boll .

 Vad ska  man säga ?

Suck ! Suck !


Gudomliga & Hungriga  kastade och sparkade bollar omkring sig alldeles hysteriskt .  ( Kan det vara en mental svaghet ? )

Fick vi hämta ?

NEJ !

Jag & Svarta Snabba  fick bara titta på .

  Men vi ska ge igen.....

Snart ska vi på kurs - jaktkurs ....

Då ska de få se .

Hi Hi Hi !  Hämnden är ljuv .

 När de tror att vi ligger och kopplar av så smider vi PLANER ....





Av Ella - 10 maj 2009 17:14

 Här  får ni se både mig och min polare Svarta Snabba .

Visst är vi fina  !

Av Ella - 10 maj 2009 17:12

 Nu har vi tränat .


Nu är jag trött .


Jag ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLSKAAAAAAAAAR  Den Gudomliga !



Av Ella - 10 maj 2009 11:40


YIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIEHH !

Nu har hon packat ryggsäcken !


Kaffe , macka , kaka .

Dummy , boll , vatten .

Det kan inte bli bättre .


Vi är på väg !!


Jag springer fort ner och lägger mig bredvid en och väntar . Så att hon inte glömmer  MIG  !


Av Ella - 9 maj 2009 18:43


 YES !

Idag tog hon fram cykeln igen . Full fart iväg - mot fågelsjön !


( Vi kommer aldrig ända fram till sjön - men det gör inte så mycket . De stora fladdrarna kommer farande och glidflyger och visar upp sig - och spanar in oss . Lite retsamma är de faktiskt . )


Men  vilken cykeltur !

Det har regnat i natt . Och ni vet vad det betyder : L - E - R - A .


Full fart framåt , tassarna glider så mjukt i leran , Den Gudomliga flåsar på cykeln , leran stänker  HÖGT !

Lera mellan tårna , lera på benen , lera på magen , lera under hakan .

Detta är ett så kallat " Hallelujah - moment " !

Med en väl inövad snärt lyckas jag t.o.m få upp lite lera i Den Gudomligas ansikte . Vilken konstnär jag är  !


Sen - mitt i all  lerig lycka  - så flyger en Trana upp  en bit framför oss . Precis när jag spänner mina muskler för ett graciöst språng säger hon : Nej , låt den vara .


............................................... ?


 Vad säga ?


 Jag lät den vara . Hon har väl nån bra plan . Hoppas jag .

Men i alla fall .


 Men fort var det glömt . För vi vände hemåt efter en stund . Samma väg tillbaka .


Och ni vet vad det betyder .  M - E - R   L - E - R - A !!


Undrar om vi ska ut med cykeln imorgon igen ?




Av Ella - 7 maj 2009 20:04


 


Jag såg något mystiskt på Gårdsplan härom kvällen .


 En vandrande gammal sten - med taggar på ...


Kan det ha varit någon av medlemmarna i  Rolling Stones ?


Hmmmmmmmmmmmmmmmm.......





Av Ella - 6 maj 2009 17:53

 YIPPPPPPPIEEEEEEEEE !!

Nu har vi börjat träna igen !

Vi for i väg med bilen - JÄTTEKUL !

Stannade  vid en åker - JÄTTEKUL !


Gick iväg över åkern - ganska kul.


Stannade.

 Den Gudomliga plockade fram en filt och Farfar & Miss Decibel fick ligga där

 - DET var jättekul !

Sen fick jag lägga  mig vid sidan av filten och hon gick iväg med alla dummies  . Inte lika kul . 

( Om det mot förmodan är någon som inte vet vad dummies är så är det liksom låtsasfåglar & kaniner , fast av tyg . De är  vansinnigt roliga att leta reda på och hämta . ) 


Efter en stund kom hon tillbaka och DÅ ....


DÅ HÄNDE DET !


Hon sa  " Sööök ! "

Här skulle ni ha sett på grace  , på fart , fläkt , elegans - och en stor portion vansinne . Jisses så jag for iväg !

Över åkern , in i skogen , över stockar , över stenar , under grenar , plums i diket , hitta dummy , plocka upp , tillbaka till Den Gudomliga  , lämna dummy , få en klapp. Ut  igen !

Samma visa - jag tror att mina lockar raknade av bara farten .

Flera gånger fick jag göra samma sak - HÄRLIGT !


Det blev ju inte mindre härligt av att de andra två fyrbeningarna var TVUNGNA att ligga kvar på filten...  He He !


D.G ( Vill vara lite inne så jag kör med en hipp förkortning . ) var superduktig ! Hon stod snällt kvar och väntade när jag jobbade  och var alldeles tyst . Inget gnäll eller annat oljud . Hon tar sig .


På väg tillbaka till bilen kom jag på att mina lockar raknat så jag var tvungen  att kasta mig ner i ett lerigt dike och likasom krulla till dem lite .

Lite vatten och mycket lera gör underverk med en bad-hair-day !


Nu är vi hemma igen . Trötta och nöjda .

Snart är det dags för middag . Sen ska jag sova och drömma om  fåglar , kaniner och diken . Och D.G






Ovido - Quiz & Flashcards