Alla inlägg den 29 november 2009

Av Ella - 29 november 2009 19:51

 

.. har vi varit på idag .

 

Vad tror ni jag fick för det ?

Joo - ett rött plastband . Inte mycket att hurra för .

Undrar om hon ska knyta mattor ?

 Eller göra ett kom-ihåg-band av det ? Hon har ett ruggigt dåligt minne .

Domaren tyckte  att jag hade  lite mesig päls .

 

Men jag ska berätta en hemlis för dig - men bara för dig!

 

Jag såg till att den trillade av !

 

HA !

 

För 2 veckor sen fick jag reda på att det var utställning på gång .

 Jag vet  att hon vill att jag ska få ett Cert till så jag blir kantarell - eller var det någon annan svamp ?

 

Hur som helst så  ääääälskaaar jag att åka på utställning .

Då är JAG den enda hunden som får följa med .

Oftast  bara jag och Den Gudomliga .

Ibland med  Mjuka Handen också .

Vi stjärnaor måste ju ha  lite personal med oss .

 För att bära grejjor , hämta vatten och sånt slitgöra .

 

Jag blir gullad med och klappad på . Och jag får GODIS .

I massor !

 

Så jag vill inte ha ett till Cert . Misstänker att det inte blir fler utställningar efter det .

Men jag är smart . Har upptäckt att domarna gräver väldigt mycket i min päls .

 

Därför tar jag i allt vad jag orkar  några veckor innan det är dags . Och - vips - så ligger de där !

Mina lockar .

På hallgolvet . Under bordet . På människornas kläder . You name it !

Den här gången var det nästan så jag inte hann med - men man är väl tävlingshund !

Så jag la in en spurt på slutet .

 

Det bästa är att hon älskar mig i alla fall . Tror nästan hon har kommit på vad jag håller på med .

 Jag hörde faktiskt en del människor som var sura när deras hundar fick sina plastband . En del röda och en del blå .

Men inte min mänska inte !

Hon sa att jag är världens bästa i alla fall .

 

 

Och jag vet en sak till :   världens smartaste ......

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards