Alla inlägg den 26 augusti 2009

Av Ella - 26 augusti 2009 21:32


...å sånt är det gott om här just nu .


Eller - suckas  , gnys och gnälls det mycket om just nu .


Miss Decibel löper . Höglöp . Parningssugen . Desperat .


Hon har försökt få mig och Farfar att para  oss med henne .


Inte SÅ smart ...!


Jag är ju tik och Farfar är ju en Före Detta Hanhund . Dåligt resultat  av hennes tjat .


Men jag har försökt hjälpa till . Man är väl snäll och hjälpsam .

Men storleken spelar VISST roll . Hon är så jämra liten så man får inte tag i henne .


Farfar har blivit riktigt upplivad av hennes doft . Han leker med henne . Jagar henne  och  blir till och med så busig att han skäller åt henne . DET är INTE vanligt .


Men sen är det liksom stopp . Han minns ju inte varför hon  doftar så gott . Eller varför han blir så glad .

 Har liksom tappat själva vitsen med det hela .

Kan han ha drabbats av en släng av Dogzenheimer ?


Nåja - hon ger sig väl snart .


Själv ids jag inte löpa  . Gjorde  ju det i vintras . Det får räcka .

Av hänsyn till Farfar .

Jag vill inte göra honom ännu mer förvirrad .


Tur att jag är en vänlig själ - full av omsorg om min flock .


Nu ska jag lägga mig och putsa mina lockar .

Eller......

Kanske jag ska gå och väcka Miss Decibel .

Då kan vi rusa som vettvillingar fram och tillbaka  från köket till hundrummet .

Om jag ser riktigt maskulin ut så  anstränger hon sig mer - och det går ÄNNU fortare !!





Ovido - Quiz & Flashcards