Direktlänk till inlägg 12 januari 2010

BLÅSNING !!

Av Ella - 12 januari 2010 22:39


Vi åkte på en blåsning igår .

 

Miss Decibel och jag .

 

Den Gudomliga & Skytten började visa tecken på att de skulle nånstans . 

 

 " Här gäller det att visa att vi vill med ! " , tänkte jag & Decibel .

 

Och vi visade !

Hopp och skutt .

Fjäsk och sjung .

Vift och bedjande ögon .

Vansinne i blick .

 

Yiiipppeee !!

Det gick vägen !

Vi fick följa med !

Farfar  , som var kolugn som vanligt , blev lämnad hemma .

HA - han får skylla sig själv . Vill man ha nåt får man jobba för det !

 

Vi RUSADE ut till bilen . Hoppade FORT in - ifall de skulle ändra sig .

Sen for vi iväg .

 

Men vi for åt fel håll - inte mot skogen . Brukshundsklubben kanske.....

 

Jag började ana oråd när vi svängde ALLDELES för tidigt .

Upp med bakluckan , ut med oss .

 

SVÄLJ !

 

Vi skulle till  ( Håll i er ! )   VE-TE - RI - NÄ - REN !!!

 

Inte riktigt vad vi hade tänkt oss.....

 

Decibel fick en spruta  men märkte det inte ens . Trodde hon bara kom dit för att få Frolic .

 

Men JAG !

Här var det inte snack om en liten fesen spruta !

Här skulle benet rakas, stickas i nålar tjocka som tuggben , vänta medan allt ( nästan ) blod rann ur mig .

 

Jag kämpade emot ordentligt . " Stick varandra om det är så kul " sa jag .

 

Med nöd och näppe ( det heter så ) kom jag undan med livet i behåll .

Den Egendomliga  försökte muta mig med pussar ( ISCH !! )   och godis . Men jag var S - U - R !!

 

När vi kom hem insåg jag en sak :

 

FARFAR - DET ÄR EN SMART KILLE !

 

Han har varit med förr . Låter sig inte luras .

Han visste nog vad som var på gång .

Vi har nog en del att lära av honom .

 

En sak har jag lärt mig :

 

 

Döm inte hunden efter  storleken på

 hans snarkningar !

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ella - 30 mars 2012 19:39


    Woow !  Jag har fått en ny kompis ! Träffade henne  ( Joo - det var nog en HON eftersom hon var så trevlig )  i stugan sist vi var där .   Hon var så söööt ! Sprang som en liten pil över snön . Fort fort . Hennes små ben var som m...

Av Ella - 25 februari 2012 12:25

  Jaha . Så har det hänt igen . En tronarvinge är född . Trevligt i och för sig . Men varför denna cirkus ? Det händer ju så ofta !   Jag t.ex ( ett alldeles utmärkt exempel )  födde ju fram en hel hög förra året .  Men blev det ett sån...

Av Ella - 11 februari 2012 13:30


    Det är väldigt viktigt att aktivera sin människa . Om man inte gör det blir de slöa , slappa och likgiltiga . Och feta . De kan också visa upp beteendestörningar som agressivitet , nervositet , depression o.s.v Satt och tänkte på det igår...

Av Ella - 24 december 2011 20:17


          Så här i juletid kan man bli lite i hatten .   God Jul allihopa !   ...

Av Ella - 11 december 2011 18:27

  Jaha , så får jag äntligen låna bloggen . Av min ömma moder . Brunetten . Själv är jag svart som natten . " Som synden " säger min mamma . Fattar inte vad hon menar . Vad är synd ? Kan man äta det ? Nåja , Om jag är som den så smakar den...

Ovido - Quiz & Flashcards