Alla inlägg den 1 januari 2010

Av Ella - 1 januari 2010 11:54

 


Är trött idag . Det blev en sen afton  igår .

 

Och en konstig .

 

Det måste ha varit nån speciell jaktträningsdag  eftersom människorna var ute och skott-tränade  . Det underligaste var att de gjorde det på natten .

Själva var vi ute i skogen på dan , när det var ljust , och tränade med skott .

Men natt-tränarna  hade  skott med lyse på . Fråga mig inte hur det gick till !

 

Miss Decibel tyckte att det var läskigt först . Men sen kom hon nog på att det var som när VI tränar - förutom det färggranna ljuset - och då slappnade hon av .

 

Jag fattar inte varför VI ska långt ut i skogen och skjuta när de andra skjuter mitt i byn . Nu kanske vi kan börja träna på gården . Det vore jättebra för då kan vi göra det varje dag .

 

En annan sak som var underlig var att hela familjen var vaken halva natten . Den Gudomliga brukar annars somna ganska tidigt . Men inatt - hon var vaken till klockan 2 minst !

 

Jag har en känsla av att det blir en lugn dag idag . Utan långpromenad . De ser ganska slitna ut - människorna .

 

Så jag lägger mig väl på min soffa .

 

Och drömmer .

 

Om skogen . Och fåglar . Och kaniner  ( INTE Cruella ! ) .

 

Om mjukt vatten att simma i .

 

Om.....

 

Gäääsp ....

 

 

 

 

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards