Direktlänk till inlägg 30 april 2009

Paraboler & sånt .

Av Ella - 30 april 2009 07:29

Farfar är ledsen igen .

Först förstod jag inte varför . Han hade ju fått världens grej .

En egen PARABOL!

Jag funderade mycket på vilka kanaler han kunde få in . Och vilka program han kunde se .

 Kanske  Hundnytt , Fågelfronten , Myrtramparens vardag , Rulla dig i lera ,Hopp & Plask ,Mat med Fido eller nåt annat skoj .

Sen tänkte jag att det kanske var ett missförstånd från min sida . Det kanske var en  bärbar dammsugare . Så han kan suga upp ALLA smulor han hittar . ( Jo , jo - det finns en del såna i det här huset . Det är en fin familj . )

Men inatt förstod jag . Eller nästan i alla fall .


Han är ledsen för han har ONT .


Hela natten har vi  ( Den Gudomilga och jag ) vakat över honom . Vi har inte fått mycket sömn . Han har sovit en stund och sen har han vaknat och gnällt . Och en sak kan jag säga om Farfar - han är INTE en gnällig kille .

 Den Gudomliga berättade att han har blivit opererad igår . Att veterinären har skurit bort en knöl  som satt i skinnet på hans ena  lår . Och hon tog mycket !

Han har ett jättestort sår - fast de har ju sytt ihop det . Jag kan säga att den sömmerskan  knappast hade syslöjd som sitt bästa ämne .....


Så nu ska vi ta hand om honom , Den Gudomliga och jag . Det är vi som har ansvaret här hemma . ( Ibland tror de andra att de också har det - men det är bara i deras fantasi ! )


Nu ska jag gå iväg och trösta och ta om hand .  Eller heter det ta om tass när det gäller oss hundar....?







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ella - 30 mars 2012 19:39


    Woow !  Jag har fått en ny kompis ! Träffade henne  ( Joo - det var nog en HON eftersom hon var så trevlig )  i stugan sist vi var där .   Hon var så söööt ! Sprang som en liten pil över snön . Fort fort . Hennes små ben var som m...

Av Ella - 25 februari 2012 12:25

  Jaha . Så har det hänt igen . En tronarvinge är född . Trevligt i och för sig . Men varför denna cirkus ? Det händer ju så ofta !   Jag t.ex ( ett alldeles utmärkt exempel )  födde ju fram en hel hög förra året .  Men blev det ett sån...

Av Ella - 11 februari 2012 13:30


    Det är väldigt viktigt att aktivera sin människa . Om man inte gör det blir de slöa , slappa och likgiltiga . Och feta . De kan också visa upp beteendestörningar som agressivitet , nervositet , depression o.s.v Satt och tänkte på det igår...

Av Ella - 24 december 2011 20:17


          Så här i juletid kan man bli lite i hatten .   God Jul allihopa !   ...

Av Ella - 11 december 2011 18:27

  Jaha , så får jag äntligen låna bloggen . Av min ömma moder . Brunetten . Själv är jag svart som natten . " Som synden " säger min mamma . Fattar inte vad hon menar . Vad är synd ? Kan man äta det ? Nåja , Om jag är som den så smakar den...

Ovido - Quiz & Flashcards