Alla inlägg den 20 mars 2009

Av Ella - 20 mars 2009 15:39

Idag har jag lite beslutsångest - vad för klokheter ska jag dela med mig av just denna dag ?

Jag menar - jag har ju så många att välja mellan.....

Men det slog mig att jag kanske borde presentera min flock för er .

Eller FAMILJ som människorna säger .Vad jag har förstått så är det samma sak .

Eftersom jag  är  en väluppfostrad  ung dam ( i mina bästa år ) så börjar jag med den äldste av fyrbeningarna . Eller fyrbeningar.....

Människorna har ju också  fyra tentakler som sticker ut åt olika håll men de duger liksom inte till att springa med . Bara två av dem . De andra två använder de mest till att peta sig i nosen med  , klia sig med  eller ( i bästa fall ) klappa oss med.


Tillbaka till  presentationen av   Farfar . Det är snyggingen ni ser på bilden här ovanför. En  hundvariant av Nalle Puh . Han liksom Tidelipommar sig fram i tillvaron  i sakta mak .

När jag tog över den här flocken förra året så var han faktiskt  snabbare och lite mer vild och galen än han är nu . Men han blev sjuk  och fick nåt som de kallar  "pippilepsi" - konstigt ord men jag tror det har att göra med alla fåglar han har burit på genom åren . Eller nåt annat .

Hur som helst så fick han medicin som har gjort honom lite   mer Nalle

Puh' ig .En hyvens kille . Kanske inte nån man tar med på en fin fest  ( han är ganska bonnig ) men en trygg klippa i livet . ( Det där sista har jag läst nånstans och det låter så himla poetiskt )


Men det är nåt mystiskt med honom !

Jag vet inte riktigt hur jag , med min fina fostran , ska  förklara det . Hans vindflöjel spelar inga fler låtar , hans kulspel har liksom tystnat . Förstår ni ?

Kulpåsen är tom...

Gick det upp ett ljus nu ?

Han har liksom fått andra intressen i livet - kan man säga .

Det tog ett tag innan jag förstod det - varför han luktade så konstigt .Men när jag löpte och han fortfarande sjöng sitt  Tidelipom - då började det gå upp ett ljus även för  mig . Jag har verkligen försökt ta reda på hur det gick till  . Själv säger han att det bara var så en dag när han vaknade efter en riktigt tung och drömfylld sömn . Vet inte riktigt om jag tror på det....

Men JAG är inte fördomsfull !  Vill han vara en hundvärldens  After Dark så  köper jag väl det också  .

Men nog var det lite synd - när jag löpte ....








Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards