Alla inlägg den 3 september 2009

Av Ella - 3 september 2009 21:00


Jag gjorde det .

Jag fick henne på benen igen .


Med mycket kärlek och mycket omsorg .


Med många varma blickar .

 ( De blickarna gav henne dåligt samvete  eftersom jag inte fick vare sig motion eller hjärngympa när hon var sjuk . )


Hon är lite ämlig - men hon ska härdas . Därför var vi ut och tränade med den Hungriga och Svarta Snabba igår . Hon får inte vänja sig vid att ligga och vila . Det kan lätt bli en ful ovana .


 Ikväll var vi till Klubben och tränade lite lydnad . Jag tycker att hon börjar bli lite slapp - och då pratar jag inte om hullet .

Nej - hon är inte lika följsam längre . Börjar liksom slappna av .


Så vi tog en runda  på lydnadsplanen .

Jag måste säga att jag var nöjd med hennes insats . Hon var koncentrerad och lugn . Inget gnäll och tjat . Mycket godis . Lite lek .


Nu är vi lugna och lite trötta allihop . Miss Decibel har snart slutat löpa och börjar bli normal  ( Nåja ! ) i huvudet igen . Farfar har varit en riktig buse på sista tiden . Faktiskt väldigt lattjo lajban . Till och med Cruella Kanin har varit snäll och mjuk .


Nu ska vi sova .

 Undrar om det finns någon mer jag kan Heala......







Ovido - Quiz & Flashcards