Alla inlägg den 10 september 2009

Av Ella - 10 september 2009 17:04

   



(Jag tänkte att det kanske finns någon " out there " som inte vet vem jag är - knappast troligt ...- och därför  lägger jag ut mitt första inlägg igen . En  favorit i repris  så att säga .)

 


... eller kanske " En bränd brunetts begivenheter " ....?

Eller vad sägs om " Tankar från ett fyrfota perspektiv " ?

Jag måste hitta en bra rubrik på mitt bloggande - något som passar mig .Jag tillhör faktiskt retrievervärldens aristokrater !

Här tänker jag dela med mig av mina intelligenta och analystiska funderingar kring livet , människorna , hästbajs och annat som berör oss av släktet Canis familiaris . ( Ja - tamhundar alltså . )

Till skillnad från min bloggarkollega , hon med det liknande namnet men den olika hårfärgen , så tillbringar jag inte mycket tid på Stureplan . För det första så vet jag inte var det ligger och för det andra så känner jag inte Sture .

Däremot tillbringar jag en hel del tid på Gårdsplan . Ett mycket trevligt ställe . Här kan man , om man har tur , hitta diverse godsaker .

Min människa - Den Gudomliga - har hängt upp godis åt mig i ett träd . Själva det goda är små , små saker som knastrar i munnen när man biter i dem . Om de inte fastnar i tänderna alltså.

Av någon anledning har Den Gudomliga lagt knastret i en burk som hon hängt alldeles för högt upp - hon förstår väl inte bättre . Därför får jag ta det som trillat ner , vilket i och för sig inte är någon nackdel. Ni vet hur det är - det liksom gottar till sig när det får mogna .

Enda problemet det för med sig är att de där små fladdriga sakerna försöker smaka av min mat . Men NEJ - det sätter jag stopp för när jag kommer ut . Måste medge att det faktiskt är riktigt kul att kasta sig ner för trappen och rusa fram mot trädet och samtidigt se hur fladdrarna fladdrar bort i panik .

Nu måste jag vila . Detta var ju riktigt jobbigt .

Ska lägga mig ner och tänka nya , insiktsfulla tankar till nästa inlägg .

Ses !

Ovido - Quiz & Flashcards