Direktlänk till inlägg 15 september 2009

Borta.........

Av Ella - 15 september 2009 22:18

      


Det har varit en konstig helg .

Den Gudomliga har åkt bort .


Utan mig !


Till något som  människorna kallar Fjällen och Norge . Vet inte vad det är . Undrar om det går att äta ?


Först blev jag lite deppig . Trodde att jag kanske höll på att tappa den här flocken också.

Men sen  kom jag på att de inte kan leva utan mig . Och då blev det genast roligare !


Funderade mycket på vad jag skulle hitta på nu när min Alfa-hona var borta . Kanske ta över hela klabbet ?

Liksom njuta av att få bestämma  ALLT .


Sen slog det mig !

Jag ska LÖPA .

Har liksom  varit på väg länge men inte tyckt att jag kan  göra det  . Det är  ju Den Gudomliga som har  rättigheten  att  fixa valpar och allt sånt där .


Men.......


Hon var ju inte här !

Så jag passade på när hon varit borta några dagar . När det kändes som om kusten var fri .

Sen  - när hon kom tillbaka - var det bara för henne att acceptera tingens ordning .


Förresten har hon nog haft sina kullar . 2 stycken . Och nu är hon för gammal  . Så det behövs liksom en efterträdare i valpskaffningsbranschen . Och här är jag !!


Har redan spanat in en snygg tax i byn . Och en drever . Vi får väl se vad det blir .

En krullig tax - ganska snyggt , va ?


Hur som helst så är det himla mysigt att hon är hemma igen ! Jag ligger vid hennes aromatiska fötter och bara NJUUUUTER . Ingen annan har en sån underbar kroppslukt . Mmmmmmmmmm...


 Det börjar bli sovdags och jag ska drömma .

Om Taxen . Eller Drevern . Eller kanske en krullig mops...?


Åh - den kärleken , den kärleken !





 

 
 
Ingen bild

Miss E

19 september 2009 18:17

Tax, drever och mops!!! Suck!! Vilken smak! Hur kan du nöja dig med att drömma om sådana slätstrukna historier när det finns så många snygga och ståtliga "krullisar".

Fast, egentligen är det ju bara bra om du håller dig till kortbeningarna så blir där en mindre brunett för mig att konkurrera med. De svarthåriga räknas ju inte. :-))

 
Ingen bild

Ella

19 september 2009 21:27

Det finns inga krullisar i min by .
Så jag gör väl som Kajsa Varg .
" Man tager vad man haver ".
Och i min by haver man en mops . Och en drever .

 
Ingen bild

Miss E

20 september 2009 09:53

OK. Får väl erkänna då.... Är egentligen inte så kaxig innerst inne, mer avundsjuk, för här hemma omkring finns inte en enda hanhund på normalt vittringsavstånd. Inte ens en mops.

Fin sida du har. Råkade tassa förbi efter en länk på Curlyklubbens hemsida. Kul att läsa och gillar bilderna på dig, men så liknar vi ju också varandra.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ella - 30 mars 2012 19:39


    Woow !  Jag har fått en ny kompis ! Träffade henne  ( Joo - det var nog en HON eftersom hon var så trevlig )  i stugan sist vi var där .   Hon var så söööt ! Sprang som en liten pil över snön . Fort fort . Hennes små ben var som m...

Av Ella - 25 februari 2012 12:25

  Jaha . Så har det hänt igen . En tronarvinge är född . Trevligt i och för sig . Men varför denna cirkus ? Det händer ju så ofta !   Jag t.ex ( ett alldeles utmärkt exempel )  födde ju fram en hel hög förra året .  Men blev det ett sån...

Av Ella - 11 februari 2012 13:30


    Det är väldigt viktigt att aktivera sin människa . Om man inte gör det blir de slöa , slappa och likgiltiga . Och feta . De kan också visa upp beteendestörningar som agressivitet , nervositet , depression o.s.v Satt och tänkte på det igår...

Av Ella - 24 december 2011 20:17


          Så här i juletid kan man bli lite i hatten .   God Jul allihopa !   ...

Av Ella - 11 december 2011 18:27

  Jaha , så får jag äntligen låna bloggen . Av min ömma moder . Brunetten . Själv är jag svart som natten . " Som synden " säger min mamma . Fattar inte vad hon menar . Vad är synd ? Kan man äta det ? Nåja , Om jag är som den så smakar den...

Ovido - Quiz & Flashcards