Alla inlägg den 7 april 2009

Av Ella - 7 april 2009 22:09



Hon har bevisat det igen .

 Hon gör skäl för sitt namn .

Den Gudomliga.


Alltså - igår på morgonpromenaden . Framför oss gick det en svart hund med sin människa . Hunden hade en lina släpande efter sig och människan gick långt framför . Varför de gjorde så kan jag inte förstå . Om hunden ville kunna  stoppa sin människa så borde  ju människan suttit fast i andra änden.Men i alla fall....


Jag tror att Den Gudomliga anade att något var på gång eftersom hon stannade och väntade på att de skulle hinna långt ifrån oss innan vi fortsatte vår promenad . Och mycket riktigt ...

Den svarta bestämde sig för att lämna sin människa åt sitt öde . Hon vände sig om och började springa mot oss. Jag kan säga att hennes uppsyn inte var den trevligaste ....

Människan ropade - men tji fick han !

Hon kom närmare och närmare oss och längre och längre bort från sin människa .

Då ilskande Den Gudomliga till !

Hon band fast oss alla tre i en lyktstolpe - det har hon aldrig gjort förr  , så jag blev väldigt förvånad . Sen gick hon med bestämda steg ( HUGA ! ) mot den svarta och hävde upp en stämma så kall att det blåa blodet isade sig i ådrorna  på mig .

Den svarta fortsatte fram mot oss och då tog Den Gudomliga sats igen och ett till muller kom ur hennes strupe .

DÅ kom den svarta på att hon nog var på väg hem ....

Snabbt vände hon på tassen och sprang efter sin människa. Det var nog ingen bra mentalitet på den människan eftersom han också stack iväg ( lite för vek ? ) med en väldans fart .

JAG BLEV SÅ IMPONERAD !!

Vilken förevisning av stark mentalitet , dominans och initiativkraft !

Woow!!

 Nu vet jag att vi kan vara trygga i alla väder eftersom Den Gudomliga försvarar oss mot allt . Hela vägen hem gick jag stolt med hög svansföring och bara njöt av att just denna människa är MIN .


Senare berättade Miss Decibel att de hade träffat på den svarta tidigare , också då med lös människa . Den gången hade den svarta velat ge sig på Miss Decibel - väldigt fegt eftersom hon är en liten skrutt på 4 kg .

Men även då hade Den Gudomliga stoppat henne . Det var väl därför hennes människa sprang så fort när gurglet kom .


Vi kan i alla fall sova lugnt . Vi har ju både Cruella Kanin och Den gudomliga .

Vad kan vi mer begära ?


Sov Gott allihop !





Ovido - Quiz & Flashcards