Alla inlägg den 25 april 2009

Av Ella - 25 april 2009 19:29

 Här har det hittats på må ni tro !

Den Gudomliga försöker hitta på roliga saker som vi kan göra tillsammans - men hon lyckas inte alltid lika bra . Igår t.ex åkte vi iväg till veterinären .

Inte så  vansinnigt roligt .

 Det gick  bra när hon klämde mig på magen och gav mig en spruta . Men  att hon skulle ner och gräva i mina öron tycker jag var onödigt . Inte hittade hon något där heller . Det hade jag kunnat tala om för henne innan . Istället .

Sen sa hon att jag är alldeles frisk - vilket jag också visste innan .

Värre gick det för Farfar . De försökte göra nån sorts punkfrisyr på honom . Rakade honom på  ena låret  . Och  stack honom med en  spruta så blodet strilade  ner för benet på honom . I och för dig såg det ganska coolt ut . Men jag tror inte han var så nöjd - han såg lite ledsen ut . Trots att han fick ett plåster . Fast utan sagofigur på.


 Men sen imorse - då blev det bättre . Jag förstod att det var något speciellt på gång för hon packade ner alla " roligsaker " i en ryggsäck . Iväg i bilen . Bara hon och jag .

Vi skulle börja på kurs . Tävlingslydnadskurs . JÄTTEKUL !

( Jag är inte så säker på att hon har den mentala kapacitet som krävs för att bli en bra tävlingsmänniska  , men vi kan ju alltid träna . Då får hon lite mental stimulans . )

Först fick  vi gå " fot " - JÄTTEKUL !

Sen fick  jag springa till henne när hon ropade "hit " -JÄTTEKUL !

Sen fick jag sitta kvar när hon gick iväg  - JÄTTEKUL !

På slutet fick jag ligga ner när hon gick iväg - JÄTTEKUL !

Allra sist skulle  vi leka tandläkarleken med en annan människa . Hon grävde mig i munnen   - ganska kul ! Vissa saker får man ju ställa upp på bara för att de ska få utlopp för sina instinkter . Tror att det kallas berikning .

Sen åkte vi hem .

Vi var ganska trötta när vi kom hem .

På måndag ska vi dit igen .

JÄTTEKUL !




Ovido - Quiz & Flashcards