Alla inlägg den 12 april 2009

Av Ella - 12 april 2009 11:52


Just nu funderar jag mycket över min kommande födelsedag .

 Hur ska den bli ?

 Vad ska jag få ?

 Hur ska de visa sin vördnad ?

Vad vill jag ha ?


Det är ju min första födelsedag med denna flock - så det är ganska spännande .

Men OM de ger mig pengar har jag tänkt så här :


För det finns en särskild mening

med att bara finnas till

Att göra det man måste

är att göra det man vill 


 

Jag har förstått nu

och jag vet vad jag vill

vad jag ska göra

och använda framtiden tiiiiiiiill


Jag ska köpa skinka för pengarna

och rusa fram över ängarna

Jag ska köpa skinka för pengarna

ligga och tugga i sängarna


Och när jag tagit 1000 tuggor

ska jag tugga 1000 till

För att göra det man måste

är att göra det man VILL !!



Text . M. Rickfors / Ella









Av Ella - 12 april 2009 11:16

Miss Decibel


Natten är slut och morgonen är här igen

med allt vad den kan ge oss

Natten är slut och du ger din konsert igen

Vi behöver inte be dig

På en gång dagen är här

vaknar hon  som låter så där

En   prinsessa  vaknar om igen

en aning om en röst som bär


Miss Decibel

var får du alla ljud ifrån ?

Vem har lärt dig alla höga toner ?

En konsert

en aria  - ej långt ifrån

med en stämma som kan skrämma barn



Miss decibel

ja tänk en sådan röst du har

Den har säkert  skakat millioner

Vad du  kan !

Ja tänk en så resurs du har

Decibel - kan du ha hörseln kvar ?



Text : L.Holm / Ella




( Ja - prinsessa var kanske att ta i..... )




Fast jag gillar henne skarpt - hon beundrar ju mig .

Hon är områdets Securitas  ( eller Larmtjänst ).Livet skulle bli tomt utan henne. Och tyst.....









Ovido - Quiz & Flashcards