Alla inlägg den 20 april 2009

Av Ella - 20 april 2009 16:46

Jaa - vad ska man säga .

Visserligen vet jag att hund och människa lever i en sorts symbios , men i alla fall....

Den Gudomliga ni vet - har funderat på att tillfälligt byta namn på henne .

Den Egendomliga .

Igår .

Jag kan nästan inte berätta det - det är såååååååå pinsamt .

När vi skulle få vår frukost av morgonpersonalen ( = Den Gudomliga ) så skedde det ett  "litet" misstag . Den Egendomliga tog  Farfars medicin !

Om ni kommer ihåg så har jag berättat att han har en sjukdom som heter pippilepsi ( eller nåt sånt ) och äter medicin varje dag . Och naturligtvis skulle hon dit och svälja den .

Ja Herre Gud tänkte jag ! Ska hon nu ut på Gårdsplan och ragla omkring ?

 Vilket hallå det blev !

Hon fick ringa Giftinformationscentralen ( dit ringer människor när de tryckt i sig diverse konstigheter - som andras medicin ) och erkänna vad hon gjort . De tyckte inte att det var någon fara för hennes liv i alla fall .


Men ni skulle sett henne ! Hon låg däckad i soffan halva dagen . Jag hann kolla upp hennes läkar - och livförsäkring - om utifall att . ( Jag trodde jag skulle bli tvungen att köpa mig en ny människa . )

 Men hon är av ett segt släkte - norrbottning kallas visst rasen - och hon piggnade till framemot eftermiddagen .

För säkerhets skull tog vi med  Den Vilande  ( ska presentera honom en annan dag )  på långpromenaden . Om hon nu skulle börja vingla och bli så där dimmig i blicken som Farfar blev  när han började äta sin medicin  så ville jag ha med en annan människa .

Som ni förstår så går det vilt till i detta hus ibland.....


Livet här är minsann ingen semester !



Men jag är glad att hon överlevde . Hon är ju trots allt min egen sällskapsmänniska  och jag har fostrat henne själv . Bitvis .


Hädanefter har jag koll på morgonrutinerna !









Ovido - Quiz & Flashcards