Alla inlägg den 6 juli 2009

Av Ella - 6 juli 2009 15:35

Jag var ju inte ensam på min resa .

Som ni ser .

Och ALLA vältrade sig inte i lera .

De gjorde annat .

Usch !

Av Ella - 6 juli 2009 15:19

 Jag är hemma igen !

Har ni saknat mig ?

Klart ni har . Det skulle jag ha gjort .


Jag har som bekant varit på resande tass .

 Den Gudomliga är en mycket klok människa  - så vi började resan med att  ta en jaktträningshelg . Där träffade jag både min mammas människa och min mormors människa . Ganska OK - men inte som min förståss .


Sen for vi upp till  Stugan . Ett mycket lattjo ställe . Har varit där förr.

Jag passade på att bada  ( mycket ) och att rulla mig i mossan . GUUUD vad mycket mossa det finns där !

Ett av badställena var extra bra . Det var liksom inte så mycket vatten som spädde ut leran utan man kunde vältra sig helt fritt .

 Woow !

 Ni skulle ha varit med . Då hade det blivit trångt och mysigt !


Sen - efter varje lerbad - fick vi dessutom åka bil ner till den stora Älven och bada där . Innan vi fick gå in i stugan .

Undrar varför ?

Kan det ha varit någon gammal norrländsk rit ?

Hur som helst så tyckte jag MYCKET om det .


Känner mig väldigt berest och världsvan . Har åkt både tåg och hiss .Gått i stentrappor & sånt som man gör inne i städer . Piece of cake !


Vi håller på att sortera våra sommarbilder och här får ni se några .

Observera  hur  perfekt det ser ut med en Curly  ( En väldigt speciell ! ) i den vackra fjällvärlden  . Fast vi ser väl bra ut överallt .


Naturligtvis .





Ovido - Quiz & Flashcards