Alla inlägg den 22 juli 2009

Av Ella - 22 juli 2009 18:07

 Jag vill bara meddela er  att hon är normal igen .

Läget är under kontroll .

Av Ella - 22 juli 2009 08:41

Igår när vi var ute i skogen och tränade hände det något konstigt .


Det började precis som vanligt .


Jag satt ner och väntade på att Den Gudomliga skulle lägga eller kasta ut roliga dummies som jag sen får hämta . Gärna gräva ner dem så jag riktigt får leta !

Men sen....

Hon måste ha gått på någon kurs utan mig  för det som hände sen har jag aldrig varit med om tidigare .


HON KASTADE UPP EN DUMMY I ETT TRÄD !

HÖGT  upp .

 Vad tror hon - att jag kan flyga ? !  Det är ju inte riktigt det som ordet "fågelhund " står för .

Efter det så började hon gå runt , runt trädet i cirklar  ( Det blir oftast det om man går runt , runt ) ivrigt spanande uppåt .

" Kan det vara någon sorts rit ? ", tänkte jag och följde intresserat skådespelet .


Vad tror ni att hon gjorde sen ?!?


Helt otroligt  : HON KASTADE UPP EN TILL !!


Den hamnade bara en liten bit från den första .

På samma gren .

Lika högt upp .


Det började bli väldigt spännande och jag satt och funderade på hur jag skulle kunna komma så högt upp för att ta dem . Försökte också räkna ut hur många dummies hon kunde få plats med på samma gren .

Men den här gången gick hon inte runt , runt . Hon började se desperat ut  . Så som hon kan bli ibland när jag är riktigt i gasen . Känner liksom igen tecknen ....


 Då blev hon alldeles tokig !

Hon började slita och dra i långa grenar för att få lös dem .

"Nu har det slagit slint under den blonda kalufsen ", tänkte jag . Jag blev riktigt orolig ett tag .

 Hon fick i alla fall loss en gren ( och här snackar vi inte liten pinne ...)

och började slå mot det stackars trädet - som redan var tyngt av mina dummies . Jag trodde nästan Trädskyddsföreningen skulle komma och hämta henne . Hon såg mer och mer desperat ut och jag såg hur svetten rann i hennes panna . Ni skulle ha varit med !


Efter en stunds viftande så råkade hon träffa den gren där dummiesarna tryggt låg och vilade och DUNS så for en av dem i marken . Hon fortsatte , ännu mer upphetsad , att vifta och DUNS igen - så kom den andra .

Sen tog hon den långa pinnen och kastade den låååååååångt bort .

Trodde inte att hon hade en sån elegant kastteknik .Det behövs nog ett visst adrenalinpåslag för att hon ska få igång kastarmen .


Efter det blev allt som vanligt . Jag hämtade - FRÅN MARKEN . Hon belönade . Vi var bästisar som vanligt .


När jag kom hem frågade jag Farfar  om han visste vad den konstiga riten var bra för . Men inte ens han hade sett något liknande . Och han har sett mycket....


Idag ska vi ut igen . Undrar om hon ska köra samma rit idag också ?

Det blir väldigt spännande att se . Våra träningar blir bara roligare och roligare . Hon är så påhittig !


 Men jag undrar fortfarande över hur många dummies man kan få upp på en normallång bjökgren .......






Ovido - Quiz & Flashcards