Alla inlägg den 10 juli 2009

Av Ella - 10 juli 2009 11:22

ÅNTLIGEN har hon förstått !

Att det ska tränas  ofta . Det har tagit lite ( ! ) tid - men nu verkar det ha gått in . Det är väl alla kurser vi gått . Skönt att se att hon har förmågan att lära in .

Vi har faktiskt varit ute varje dag . Ibland 2 gånger per dag .


Igår t.ex träffade vi Kånny & Kalle och deras polare - Doris och Jördis .

För er som inte känner dem : Kånny Kråka , Kalle Kanin , Doris Duva och Jördis Järpe . En ganska festlig samling .


Kalle - det var en skön typ . Luktade VÄLDIGT gott .

Doris - en liten fjunig brud .

Jördis - en slemmig typ . Men trots det helt OK .


Men Kånny - Isch !

 Den snubben skulle behöva gå en kurs i hygien . Vilken stank ! Man kan förstå att han är gammelungkarl .....

Den Gudomliga ville såååå  gärna att jag skulle " umgås " med honom . Det var lock och pock blandat med lite mutor ( Det sista tycker jag är en fin träningsmetod . ) Jag försökte verkligen stå på mig . Men till slut började den Gudomliga se så ledsen ut så jag gav efter . Man har väl ett hjärta av guld . Vad gör man inte för kärleks skull .....


Men han är inte min bästa polare . Om han inte börjar tvätta  & parfymera sig mer . Då kan jag ta en funderare till .


Fast en sak undrar jag över - varför är de så stillsamma allihop ?

Inget lattjolajbans där inte .

Kan det vara någon sorts religiös sekt ??


Jag ska fråga Farfar . Han har varit med länge och vet säkert .


Förresten - ni kanske undrar hur Farfar  mår . Med cancer och allt .

Joo - han är trött . Men ändå glad . Han kan vara med när vi tränar och få jobba lite , lite. Sen är han nöjd . Sover mycket . Men busar också .

Ibland ser man skymten av den unga Farfar . Han får liksom busryck och  far som en skottspole runt , runt och vill bli jagad .

Och jag är ju snäll - ställer upp och JAGAR !


Nej - nu ska jag gå och väcka honom och fråga om den där sekten . Eller vad det nu är .




Ovido - Quiz & Flashcards