Alla inlägg den 26 juli 2009

Av Ella - 26 juli 2009 22:29


Hemma igen !

Vilken jobbig sommar det har varit ! Vi har åkt än hit & än dit .


Den här helgen har vi varit på ett konstigt ställe . Vi bodde i en liten , liten stuga - vilket jag tycker var JÄTTEMYSIGT ! Alla i samma rum - bara lite större än vår buss  Gamla Bettan .

Det konstiga var att vi fick nya grannar varje dag . Folk flyttade hit och dit . En del i stugor som stod stilla , andra i stugor som hade hjul . Och en del i  bussar liknande Gamla Bettan .

Det var riktigt jobbigt att kliva upp på morgonen och spana in vilka som var kvar och vilka som hade flyttat och vilka nya som hade kommit .


 Men nu är vi HEMMA - och här vill vi stanna !

 Nu får det faktiskt vara färdigåkt  !

 JAG var glad när vi kom hem . Men ni skulle sett ( och hört ! ) Miss Decibel !

Hon fick absolut fnatt ! Hon var som en rabiessmittad Duracelkanin och rusade runt , runt huset  ivrigt vrålande :


TJENA BYN ! JAG ÄR HÄR IGEN ! HUKA ER ! KUL , KUL , KUL !!!!


Själv var jag lite värdigare . Och jagade henne . Man får väl ställa upp .


Farfar gjorde på Farfars vis  . Han la sig ner i gräset och rullade sig .

Lääääänge .

Njutningsfullt .

Sen gick han in och la sig .


Nu ska jag också lägga mig och sova .

På MIN filt .

På MIN soffa .

I MITT hus .

Och lyssna på när MIN människa snarkar .


Hemma........





Ovido - Quiz & Flashcards