Alla inlägg den 15 juli 2009

Av Ella - 15 juli 2009 21:59


Nu ska ni få ett till bra-ord av mig :


KURS .

Jag och Den Gudomliga har ju varit på en del såna - kurser alltså .

 Hon verkar förresten vara lite trögtänkt eftersom vi måste åka på så många....


Men  , hur som helst , så lär hon sig en del bra saker . Och en del andra .

Bland de bra sakerna är  ( Håll i er ! )  :


 PLÄTTBELÖNING .


Jo Jo !


Plättar , det vet ni väl vad det är ?

De är ganska små , ser ut som minifrisbees  och smakar GOTT .

På den senaste kursen (  men knappast den sista om jag känner henne ordentligt ) så var  ledargurun sponsrad av Kungsörnen eller något annat  företag i mjölbranschen . Hon hade nämligen den underbara tanken att man kan använda  just plättar som belöning och motivation . En mycket intelligent människa . Det såg jag på en gång .


Så ikväll t.ex  har vi varit ute i skogen och skjutit plättar . Jag lyckas aldrig se när de kommer flygande ( ? ) men om jag sitter och  försöker  ta det lugnt när skottet går  så  -VIPS ! - kommer det en liten , tjock plätta  ur Den Gudomligas hand och rakt ner i mitt gap .

Jag brukar också få sitta  still och titta på en plätta - noga....

Sen får jag ta den !

Såna övningar gillar jag .


Men nu tränar vi så mycket så jag måste börja tänka på min buklinje . Den ändrar liksom form av alla plättar .


Nu fick jag en fundering igen .

Undrar vad den Gudomliga har tränat  ?

Uppenbarligen så har det ju slunkit ner en och annan plätta i det gapet .

Om man nu ska snacka om buklinje .


Jag gör väl som jag brukar - jag frågar Farfar .

Han vet ALLT .





Ovido - Quiz & Flashcards